Marketing internetowy – jak zacząć?
Każdego dnia liczba użytkowników internetu rośnie. To oznacza, że coraz więcej klientów przenosi się do sieci. Aby nadążyć za tempem współczesności, musimy zadbać o widoczność naszej firmy w internecie. Jak zacząć budować własne miejsce w sieci, by pozyskać nowych klientów, ale podtrzymać tych, którzy już z nami współpracują?
Marketing internetowy – rodzaje
E-marketing to branża, która wciąż się rozwija. Niektóre dawne pomysły na zawsze przeszły do lamusa, dając miejsce rozwiązaniom, które nadążają za odbiorcą internetu. Jednak bez względu na formę marketingu w sieci, niezmiennie kieruje się on kilkoma wyznacznikami sukcesu: atrakcyjne treści, szerokie grono odbiorców, budowanie pozytywnego wizerunku firmy, wpływanie na wybory klientów – ukierunkowanie na nasz produkt, usługę itp. Co dziś wybrać, aby cieszyć się udaną kampanią promocyjną naszej firmy?
- E-mail marketing – to narzędzie, które łączy w sobie reklamę bezpośrednią z przypominającą. To jedna z najprostszych metod e-marketingu. Wysyłamy naszym stałym lub potencjalnym klientom interesujące newslettery, biuletyny lub reklamy z bonami rabatowymi.
- Własna strona internetowa jako nośnik reklamy – powinniśmy docenić moc własnych witryn internetowych. Jeśli umieścimy na niej odpowiednie treści, postaramy się o odpowiedni układ elementów strony czy o jej atrakcyjną i interaktywną szatę graficzną, wtedy z pewnością staniemy się konkurencyjną firmą na rynku. Pamiętajmy, że nie musimy znać się na wszystkim. Jeśli nie mamy odpowiednich kompetencji lub po prostu nie dysponujemy wolnym czasem, stworzenie atrakcyjnej i optymalnej strony internetowej zlećmy profesjonalnej i doświadczonej agencji reklamowej. Taka firma zaplanuje nam strategię, ustali właściwy szablon strony i na bieżąco będzie informowała nas o efektach.
- Marketing w mediach społecznościowych – dziś wszelkie portale społecznościowe do istna kopalnia marketingowych możliwości. Warto więc zadbać o firmowe konta w mediach społecznościowych i tam budować wizerunek swojej marki lub postawić na płatne rozwiązanie i zlecić wykonanie reklamy, która będzie wyświetlała się także tym użytkownikom, którzy nie znają jeszcze profilu naszej firmy.
- Marketing treści – to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w e-marketingu. Budujemy reklamę na narracji. Tworzymy treści blogowe, zlecamy artykuły sponsorowane naszej firmy itd., by nasza firma znalazła się wyżej w liście wyszukiwarki Google (tzw. pozycjonowanie strony).
- Pay Per Click – twoje reklamy będą pojawiały się na wielu stronach z boku witryny, u góry strony. Jest to reklama krótkoterminowa, gdyż znika, gdy przestajemy za nią płacić.
To zaledwie kilka strategii marketingowych, jednak wszystkie powyższe sprawdzą się idealnie, gdy zaczynasz swoją przygodę z marketingiem internetowym.
Reklama w internecie – ile kosztuje?
Oczywiście wszystko uzależnione jest od tego, gdzie chcemy się reklamować i jakie treści chcemy ukazać. Najtańszą, choć mniej efektywną metodą jest budowanie własnej marki na firmowych stronach (www lub w mediach społecznościowych). Wtedy ewentualnie zapłacimy za zaprojektowanie strony agencji reklamowej (koszt minimum waha się w przedziale ok. 400 zł -1600 zł).
Natomiast, jeśli chcemy wyjść z naszą reklamą do szerokiego grona odbiorcy, powinniśmy zaplanować większy budżet. Koszt reklamy w mediach społecznościowych opiera się zazwyczaj na wyświetleniach posta (np. 3 zł/1000 wyświetleń), za jedno kliknięcie (np. 85gr/klik). Jeśli jednak ogłaszamy się w witrynach streamingowych, miesięczny wydatek na skromną kampanię to za każde wyświetlenie naszej reklamy zapłacimy kilka groszy.
Jak widzimy, wszystko uzależnione jest od rodzaju reklamy, serwisu, na którym się pojawia i od grona odbiorców. Warto jednak zainwestować w reklamę, by nadążyć za klientem, ale i konkurencją.
Czytaj także:
Kategoria: Finanse osobiste
Komentarze (0)
Wypis URL | Kanał RSS dla komentarzy
Bądź pierwszy i skomentuj tę publikację.