Warto przeczytać Konsumujemy coraz mniej : Polacy robią coraz skromniejsze zakupy, a bez tego trudno wyobrazić sobie odbicie krajowej [...]

Banki przestają kusić tradycyjnymi reklamami. Dziś liczy się premia na otwarcie rachunku

• 23 stycznia 2013 • Komentarze (0)

Wygląda na to, że banki działające na terenie naszego kraju znalazły skuteczny sposób na pozyskanie nowych depozytów. Zdaniem ekspertów z branży, dziś coraz większe pieniądze przeznacza się na premię za podpisanie umowy i otworzenie nowego rachunku. Promocja w postaci premii wydaje się znacznie skuteczniejsza od bombardowania klienta tradycyjnymi treściami reklamowymi.

karta kredytowa

fot. flickr.com | aut. The Consumerist

Przypomnijmy, że dziś na rynku dostępnych jest wiele bankowych ofert z propozycją założenia konta, na którym w krótkim czasie pojawią się darmowe środki. Warto podkreślić, że taką ofertę przygotował dla swoich klientów m.in. Meritum Bank, który zapewnia 100 zł gratyfikacji za założenie rachunku online. Ciekawą propozycją jest także rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, za otwarcie którego możemy liczyć nawet na 200 zł bonusu w zamian za opłacenie rachunków za media. Poza tym na rynku coraz lepiej plasuje się oferta Idea Banku ze swoją premią w wysokości 1 tys. zł za przeniesienie do niego rachunku firmowego. Propozycji dostępnych dla nowych potencjalnych klientów jest naprawdę wiele.

Wcześniej z takich sposobów na pozyskanie świeżych środków korzystały już także inne banki, a w tym: Raiffeisen, Alior Bank i mBank.

Banki inwestują, ale ogólny rozrachunek jest wysoce opłacalny

Zdaniem analityków, z punktu widzenia banku tego typu promocje na otwarcie kolejnych rachunków są stosunkowo drogą inwestycją, ale nadal sprawdzają się lepiej od tradycyjnych form reklamowych:

Pozyskanie klienta w tradycyjny sposób, a więc poprzez organizację kampanii reklamowej, kosztuje dużo więcej niż wykorzystanie wabika w postaci premii. Informacja o nim szybko się upowszechnia pocztą pantoflową, a klienci przychodzą sami – podkreślał w rozmowie z Gazetą Wyborczą analityk Open Finance – Michał Sadrak […]

Szacuje się, że przeciętny koszt pozyskania nowego klienta kosztuje bank nawet ok. 500 zł, dlatego inwestycja w stuzłotowy bonus wydaje się opcją znacznie bardziej racjonalną. Warto podkreślić także, że jeszcze kilka lat temu Polacy znacznie lepiej podążali za reklamami, dziś mamy do czynienia wręcz z nadpodażą usług bankowych, stąd decyzje klientów nie są podejmowane tak impulsywnie jak kiedyś.

Nie ma jednak twardych statystyk, które ilustrowałyby ilu klientów rzeczywiście potem korzysta z takiego rachunku, a jaki % likwiduje konto. Pracownicy banków zaznaczają, że odsetek klientów, którzy zakładają nowe konta, a potem je porzucają jest na tyle niewielki, że nie rzutuje na całościowy efekt przeprowadzonej akcji.

Polacy polują na promocje?

Specjaliści uważają, że odsetek osób, które porzucają konta jest uzależniony od kwoty wynagrodzenia za założenie konta. Np. potencjalni klienci Meritum Banku nie stoją przed wygórowanymi wymaganiami. Aby otrzymać 100 zł wystarczy założyć rachunek przez Internet, wpłacić na konto min. 1 tys. zł i dokonać jednej transakcji bezgotówkowej.

W nieco trudniejszej sytuacji są klienci Credit Agricole, którzy aby otrzymać 200 zł muszą przelewać na swój rachunek przynajmniej 100 zł miesięcznie i przez rok utrzymywać konto – tutaj rachunki to odpowiednio 4 i 3  zł, odpowiednio koszt stały za prowadzenie rachunku oraz opłata za kartę.

Czytaj także:

Kategoria: System bankowy

Komentarze (0)

Wypis URL | Kanał RSS dla komentarzy

Bądź pierwszy i skomentuj tę publikację.

Wyraź swoją opinię