Jak reklamować sklep internetowy?
Nie ma siły i chyba nawet nie chcemy tego uniknąć, coraz częściej nasza przyszłość wiąże się e-commerce. Przenosimy nasze życie do świata wirtualnego, rzadziej odwiedzamy tradycyjne sklepy, a pandemia zdecydowanie przyspieszyła proces wycofywania się z realnych zakupów. Początki wiązały się z modą i wyposażeniem mieszkań, dziś najszybciej rosnący jest rynek z branży uroda i zdrowie oraz żywność.
Sklep internetowy to przyszłość, tylko w jaki sposób promować go na tyle skutecznie, by odnieść sukces?
Jasno określ swoje cele
Konkurencja jest ogromna i o nie każdemu się udaje, a osiągnięcie właściwego rezultatu wymaga pracy. Najpierw zastanów się, jakie cele sobie stawiasz, nie zapominając o zasadzie Smart, która jasno określa, że mają być konkretne, wymierne, osiągalne, istotne i zdefiniowane w czasie. Prosty przykład; zakładasz sklep, określasz grupę docelową i zakładasz określony poziom w sprzedaży. Powiedzmy, pięćdziesiąt produktów w pierwszym miesiącu i dotarcie do dwustu potencjalnych klientów. Teraz już tylko kilka kroków do realizacji.
Listy e-mailowe
Niby banał, ale stały kontakt z klientem to podstawa. Jeśli dopiero zaczynasz, poproś znajomych o to, by przekazali ci swoje adresy email, a także swoich znajomych. Z czasem wprowadź newsletter i poproś o zapisywanie się.
Taka stała baza klientów zwykle regularnie się rozrasta, szczególnie jeśli zaoferujesz atrakcyjne zniżki czy promocje w zamian za zapisanie się na nią. Nie zapominaj o RODO! Kiedy zadbasz o klientów, oni na pewno odwdzięczą ci się zakupami, jeśli tylko będziesz pilnować terminów i regularnie rozsyłać informację o nowych produktach czy promocjach.
Zadbaj o rozpoznawalność marki
Pomyśl, w Internecie są miliony, jeśli nie tryliony sklepów i niby dlaczego ktokolwiek miałby wybrać właśnie twój? Stanie się tak tylko wtedy, jeśli zadbasz o wizerunek i rozpoznawalność, a pomóc ci w tym mogą media społecznościowe. Korzysta z nich ponad połowa Polaków, a ty masz szansę do nich dotrzeć. Oczywiście, nie poprzez publikację reklam, bo to zbyt mało, ale dzięki materiałom o wymiarze bardziej osobistym.
To ty jesteś firmą
Nie ma lepszego sposobu na wypromowanie swojej firmy, jak własna marka, oparta na twojej indywidualności i byciu ekspertem w wybranej dziedzinie.
Naprawdę zupełnie nieistotna jest dziedzina, którą się zajmujesz, pod warunkiem, że jesteś w niej świetny, wiesz, o czym mówisz i umiesz to robić. Dwie formy, z których możesz wybierać to blog lub vlog, wiele zależy od tego, która ci odpowiada. Pomyśl, czy wolisz pisać, czy mówić, a potem nawiąż trwałą relację z odbiorcami. Nie zapominaj, że 80% odbiorców woli zapoznać się z produktami czy usługami za pomocą artykułów, czy wypowiedzi filmowych niż za pomocą reklam. Wreszcie jeszcze jedna zaleta: to po prostu tańsze.
Optymalizacja
To modne słowo, bo wszystko można zoptymalizować, a twoim celem powinna być optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i zwiększanie widoczności w nich. Dzieje się tak wtedy, gdy użyjesz odpowiednich słów kluczowych, tylko nie możesz tego robić na siłę, a w sposób bardzo sensowny. Tak stanie się wtedy, gdy dobrze rozpoznasz swoich klientów i postawisz się w ich roli. Musisz wiedzieć, czego szukają, jakie treści ich interesują, jakim językiem mówią.
Zbudowanie dobrej strony, z ciekawymi zdjęciami i opisami to zadanie trudne i pewnie warto powierzyć je fachowcom. Jeśli nie masz na to pieniędzy, zwyczajnie ucz się i badaj rynek i dbaj o odbiorców.
Czytaj także:
Kategoria: Giełda i inwestycje
Komentarze (0)
Wypis URL | Kanał RSS dla komentarzy
Bądź pierwszy i skomentuj tę publikację.