Kampanie mailingowe – czy warto prowadzić je w sklepie internetowym?
Tedex: Witajcie, jestem właścicielem sklepu internetowego i ostatnio miewam problemy ze spadkiem zamówień. Zastanawiam się czy w tym wypadku dobrze by było zacząć inwestować w kampanie mailingowe. Czytałem na stronach branżowych i w pismach marketingowych, że jest to super sposób na zwiększenie obrotów oraz na zwiększenie współczynnika ecommerce. Czy może mi ktoś bardziej doświadczony napisać czy faktycznie warto w to wchodzić, czy jednak lepiej sobie odpuścić i szukać innych sposobów.
2 odpowiedzi
Cześć, zacznijmy przede wszystkim od tego, do kogo chcesz wysyłać te kampanie mailingowe? Czy masz zamiar pozyskać nowych klientów czy raczej zmotywować obecnych. To spora różnica, gdyż oba działania wiążą się z różnym poziomem kosztów oraz skutecznością. Od razu Ci powiem, by pozyskać nowych klientów to trzeba naprawdę się nieźle nagimnastykować. Ludzie generalnie nie lubią dostawać niezamawianych reklam przez co w 90% przypadków trafiają one do kosza lub do Spamu. Natomiast warto wysyłać kampanie mailingowe do obecnych klientów sklepów. Jeśli pomyślisz przy okazji o jakimś rabacie to gwarantuje Ci, że sprzedaż skoczy Ci na momencie.
Witaj, istnieją różne typy kampanii mailingowe i też pytanko co tym masz na myśli ;)? Możesz bowiem za pomocą Google Adwords wysłać swoją reklamę do wszystkich osób korzystających z Gmaila. Możesz skorzystać z programów do wysyłania mailingu lub ostatecznie zrobić to samemu. Tutaj jest morze opcji, a do tego masz różne typu kampanii mailingowej: mogą to być działania PR-owe, remarketing, nastawione na sprzedaż (przez to rozumie się wszystkie kupony rabatowe, zniżki itp.), możesz też poinformować obecnych oraz nowych klientów o świeżo dodanych do sklepu kolekcjach.
Twoja odpowiedź
Kategoria: