Warto przeczytać Konsumujemy coraz mniej : Polacy robią coraz skromniejsze zakupy, a bez tego trudno wyobrazić sobie odbicie krajowej [...]

Znowu głośno o World Trade Center. Marka sprzedana za 10 dolarów zarabia miliony

• 9 września 2013 • Komentarze (1)

Budynki organizacji WTC kojarzą się przede wszystkim jako symbol walki z terroryzm. Natomiast mało kto wie, że jest to przede wszystkim marka. Prawa do znaku towarowego WTC w 1986 roku zostały sprzedane za bezcen. Obecnie organizacja która ma ją w posiadaniu odbudowała znaczącą jej rynkową pozycję.

Historia marki World Trade Center

World Trade Center

fot. flickr.com | aut. Archman8

Wybudowanie World Trade Center nastąpiło w 1973 roku na terenie należącym do agencji Port Authority of New York and New Jersey. Natomiast znak towarowy WTC w 1986 roku został zakupiony przez nią za dość symboliczną kwotę 10 dolarów. Agencja ta od wielu lat zajmuje się zarządzaniem tunelami, mostami, portami lotniczymi oraz morskimi, a także dworcami łączącymi oba stany. PANYNJ może pochwalić się posiadaniem największego kompleksu portowy na Wschodnim Wybrzeżu. Zajmuje on powierzchnię liczącą 3900 km², w promieniu około 40 km od Statui Wolności w Nowym Jorku.

Sprzedaż przed 12 rocznicą zamachu

Według danych dziennika „The Record” nazwa „World Trade Center” została kupiona przez organizację non-profit World Trade Centers Association dwa dni przed 12 rocznicą zamachu. Założycielem organizacji jest Guy Tozzoli jeden z byłych szefów Port Authority. Dziennik informuje, że w ponad 100 krajach WTCA zastrzegło znak towarowy. Oznacza to, że za korzystanie z marki „World Trade Center” trzeba słono zapłacić. Jeśli budynek otrzyma nazwę WTC to jednorazowa opłata wynosi 200 tys. dolarów a coroczna składka 10 tys. dolarów. WTCA zamierza w przyszłym roku sprzedawać zgodę na używanie nazwy na produktach takich jak kartki pocztowe, lornetki czy pamiątki. Oznacza to ponad 6,9 miliona dolarów wpływów dla organizacji, która pod swoją marką ma ponad 320 podmiotów prywatnych i publicznych.

Wątpliwa promocja

W materialne promocyjny WTCA można znaleźć informacje, że zamachy z 11 września sprawiały, rozpoznawalność marki WTC na świecie. W promocyjnym wideo władze WTCA zapewniają także że umożliwią właścicielom nieruchomości pobieranie wyższych czynszów oraz ułatwią szybsze wynajęcie wolnej przestrzeni biurowej.

Czytaj także:

Kategoria: Giełda i inwestycje, Świat, Wiadomości

Komentarze (1)

Wypis URL | Kanał RSS dla komentarzy

  1. Julian pisze:

    Amerykanie potrafią nawet z tragedii zrobić biznes.

Wyraź swoją opinię