Warto przeczytać Konsumujemy coraz mniej : Polacy robią coraz skromniejsze zakupy, a bez tego trudno wyobrazić sobie odbicie krajowej [...]

Telefonia analogowa do lamusa. Teraz liczą się tylko nowoczesne centrale

• 10 kwietnia 2015 • Komentarze (0)

Rynek central telefonicznych zmienia swoje oblicze – nowoczesne, bardziej ekonomiczne rozwiązania wypierają przestarzałe sprzęty. Miejsce coraz rzadziej spotykanych central PBX zajmują centrale w pełni zintegrowane z siecią internetową. Dzięki temu możliwe jest wprowadzanie kolejnych usług oraz dostosowanie central do potrzeb coraz większej liczby klientów.

fot flickr.com CC | Roland Tanglao

fot flickr.com CC | Roland Tanglao

IP PBX – fizyczne lub nie

Dzięki zwiększeniu wpływu internetu na działanie central telefonicznych udało się uzyskać centrale całkowicie niefizyczne, funkcjonujące w chmurze. Ta innowacja pozwala na wprowadzenie central do małych i średnich firm, które do tej pory nie mogły pozwolić sobie na zakup oraz utrzymanie kosztownego sprzętu.

Zmiana rozliczenia na abonamentowe oraz możliwość swobodnego rozbudowywania centrali o kolejne, bardziej zaawansowane usługi sprawiła, że małe firmy mogą bez obaw konkurować z większymi rywalami.

Telefonia VoIP

Istotną rolę w modernizacji central telefonicznych odgrywa telefonia internetowa. Operatorzy VoIP sprawili, że oferty tradycyjnych telekomunikacji okazały się, w sektorze biznesowym, zupełnie nieopłacalne. Zastąpienie analogowych łącz łączem internetowym okazało się rewolucyjnym krokiem i pozwoliło wyeliminować szereg problemów, w tym kwestię drogich połączeń międzynarodowych. Możliwe stało się również stworzenie całkowicie darmowej firmowej sieci połączeń wewnętrznych.

Dodatkowe usługi

Internet nie tylko sprawił, że firmowa telekomunikacja stała się tańsza, lecz przede wszystkim łatwiej dostępna. Centrale w chmurze oraz telefonia VoIP to dopiero początek. W oparciu o nie firmy mogą budować w pełni funkcjonalne i wydajne call center lub contact center.

Możliwy jest również dostęp do szeregu coraz to nowszych usług – od dobrze znanych telekonferencji, rejestracji rozmów czy przekierowywania połączeń po nowinki w rodzaju wirtualnego faksu. Nigdy wcześniej też telekomunikacja w sektorze biznesowym nie rozwijała się tak dynamicznie. Za obsługę klienta czy telemarketing nie odpowiada już tylko sztab konsultantów, lecz szereg nowoczesnych i odpowiednio dobranych programów, które czynią ludzką pracę bardziej efektywną i opłacalną. Systemy komend głosowych, automatyczne rozpoznawanie oraz dialery pokazują, jak bardzo rozwinęła się branża.

Czytaj także:

Kategoria: Finanse osobiste, Polska, Wiadomości

Komentarze (0)

Wypis URL | Kanał RSS dla komentarzy

Bądź pierwszy i skomentuj tę publikację.

Wyraź swoją opinię